Гледах Черният лебед.
Раздвоен съм.
Разкошна идея, сюжетът на филма повтаря този на балета, главната героиня, балерина, която изпълнява кралицата на лебедите в “Лебедово езеро” преживява същата драма на живо, както в балета. Сблъскава се със своята “двоиничка”, аналог на Одилия.
Филмът прилича, но не повтаря едно към едно балета.
Нина е Одета, но Одилия е ту Лили, ту самата Нина. Няма принц, само някакви недоосъзнати мераци на Нина към хореографа й, който далече не е светла личност, по-скоро клони към тъмната страна.
Филмът предизвиква размисли за перфекционизма и съвършенството. Накрая Нина успява да направи съвършенното изпълнение като напълно се вживява в своята героиня и умира, както нея.
Даа, до съвършенството можем да клоним само асимптотично. Достигнем ли го, анхилираме…
Балетните сцени са невероятни, музиката звучи величествено.
От друга страна, мисля си филмът би бил много по-добър, ако не беше замислен като трилър.
През цялото време очакваш нещо гадно да се случи, не можеш да се отпуснеш и да усетиш както трябва музиката и красотата с която е наситен целият филм.
Главната героиня непрекъснато си реже нещо, текат й кървища от всякакви места, накрая я вижаме заклана като прасе на коледа (айде, нека да е юрдечка)… Също и заколението на бившата примадона ми беше в повече.
Прекалено много кръвопролития за невоенен филм си мисля.
Филмът е най – стандартен джало трилър.
@Val – според мене точно залитанията към трилъра го правят да изглежда “най-стандартен” и заличават истинските му достойнства.
И на мен ми се искаше да го гледам, но точно психариите и кървищата ме спряха. И без това си имам достатъчно проблеми със съня. Може би режисьорът се е уплашил да не го вземат за много “женски” филм заради балета и затова е залитнал в другата крайност.
Абсолютното същото мнение имам и аз за филма – страхотен потенциал, помрачен от твърде много психарии и кървища. Особено в повече ми дойде моментът, в който Нина си представя, че се превръща в лебед и краката й се пречупват, за да заприличат на птичи.
Относно балетните сцени, няма спор за професионализма и плавните движения.
Аз също разсъждавам като теб. Не съм гледал филма, но от трейлъра съдя, че има прекалено много брутализъм. Някак си са смесили въображаемия паралел с действителността, показвайки особено поникването на перата, доста неприятно.
На мен филма не ми хареса. Може би защото го гледах след излъчването на оскарите и очаквах много повече, но вероятно не е само това. Актьорската игра беше на ниво, но самия сюжет не ме грабна.
а някой чел ли е “Черните лебеди” на Богомил Райнов, има и филм по тази книга на Иван Ничев, какво става с авторското право !!!!????????
Едва ли сюжетът е откраднат от Богомил Райнов 🙂
Аз съм чел книгата, не съм гледал филма.
Доста се различават двата сюжета.
При Райнов става въпрос за застаряваща балерина, която почти достига върха, но никога не успява да го докосне. Винаги й липсва нещо недоловимо, но то не й позволява да излезе напред.
Когато по случайност, поради болест на примата, доколкото си спомням и се отваря възможност да танцува единия от лебедите, не помня черния или белия, май черния, а белият е даден на конкурентката й. Хореографът не смее да повери и двата на една балерина, защото според него никоя от подопечните му не би се справила с толкова сложна роля.
На репетициите героинята успява да изиграе ролята страхотно, докато на представлението се схваща и я претупва…
Такива работи.
Не може да става въпрос за кражба, защото доколкото знам “Лебедово езеро” е разнищвано в много произведения със сходен сюжет и са засягани подобни проблеми. Просто този филм е поредната вариация по темата.